Yuk Bercuti dengan Traveloka Saleabration 2019 dan Matta Fair

6:56 PM

Sejak jumpa teman pertualangan yang sekepala ini, hampir setiap tahun kami akan bercuti bersama. Tak kisahlah tempat itu di luar mahupun dalam negara. Tahun 2017, aku dan teman meraikan kejayaan kami menamatkan ijazah sarjana muda dengan bercuti ke Padang, Indonesia. Tahun 2018 pula, kami memilih ke Hatyai, Thailand dengan tema ‘short vacay’ memandangkan masing-masing tak dapat nak cuti lama. Hah! Untuk 2019 pula, mestilah kena bercuti juga. Kami sudah ada negara mana yang ingin kami kunjungi tahun ini. Percutian bersama ini harus dijadikan tradisi persahabatan kami sebab kalau bukan kerana ini, entah bila lagi kami semua dapat berkumpul dan berlibur bersama.


Percutian untuk rakyat marhaen seperti kami berlima ini, haruslah dirancang dengan baik dan ada ketetapan bajet. Lainlah kami orang kaya yang pejam mata aja terbang tanpa perlu memikirkan semua itu. Perancangan ini termasuklah perjalanan kami selama di sana, penginapan, pengangkutan, barangan keperluan, dan lain-lain lagi. Perkara ini penting bagi memastikan kelancaran kita semasa bercuti. Kalau salah satu sangkut, itu boleh menjejaskan liburan kita.


Soal bajet pula, selalunya yang memakan kos besar ialah tiket penerbangan dan juga harga hotel. Dua ini boleh menelan hampir separuh dari belanja kita kalau kita tidak bijak membelinya. Masa yang paling tepat untuk membeli/menempahnya ialah waktu promosi. Tak kisah promosi mana-mana pun, asalkan promosi tersebut memberi manfaat dan menguntungkan kita. Contoh promosi yang boleh kita kejar seperti Matta Fair 2019.

Di Matta Fair Promo, selalunya ramai orang akan berpusu-pusu menyerbunya bagi merebut promosi dan harga istimewa yang ditawarkan oleh ejen dan agensi pelancongan. Ia diibaratkan pusat beli-belah bagi para traveller dan mereka yang ingin bercuti. Mana taknya, kita boleh mengawal bajet kita bila beli dengan promosi ini. Ibu bapapun boleh membawa anak mereka berlibur tanpa menghabiskan banyak duit.

Aku sangatlah suka pada benda-benda diskaun ini. Jimat banyak duit. Cuma sayang, keberadaan ku tidak memungkinkan aku untuk ke Matta Fair 2019. Jauh untuk aku ke sana dan bila dah sampai ke sana, kena bersesak pula dengan orang ramai di dalam itu. Tapi sekarang tidak lagi, kekecewaanku terubati dengan Traveloka.

Traveloka amat handal dalam perancangan dan bajet ini. Kita boleh melayari Traveloka di laman web mahupun aplikasi untuk menempah mana-mana hotel bagi penginapan dan penerbangan yang kita inginkan. Sebuah platform penerbangan dan tempahan hotel utama di Asia Tenggara, yang melayani lebih daripada 100,000+ laluan penerbangan dan 100,000+ hotel di seluruh dunia. Sudahlah begitu, kadar hotel dan tambang penerbangan yang diberikan pula kalau boleh yang paling murah buat kita. Banyak tau kelebihan bila kita guna Traveloka. Antaranya seperti


Semua dalam satu(all in one app)

Traveloka bukan hanya untuk hotel atau penerbangan semata tapi ia juga boleh digunakan untuk sebarang aktiviti menarik percutian, tempah sekaligus hotel dan flight malah kita juga boleh mendapatkan airport transit dari airport ke suatu-suatu tempat. Menarik bukan? Tidak usahlah berusah payah membuka beberapa laman web untuk merancang percutian. Cukup buka Traveloka je dan BOOOMM! Semua sudah lengkap tersedia. Tinggal kita pilih dan bayar saja.

Convenience

Bila semua dah ada dalam satu platform ini, ianya sangat memudahkan aku untuk bercuti. Sudahlah penggunaannya selesa dan menyenangkan. Setakat ini aku tak pernah lagi terpinga-pinga dalam menggunanya. Kalaupun ada yang ingin ditanya, Traveloka menyediakan ruang untuk bertanya seperti Traveloka chat dan 24-hours Customer Service. Mana nak jumpa aplikasi yang sebegini bagus?


Honest Pricing

Ini yang paling-paling aku gemari tentang Traveloka. Tiada caj tersembunyi yang dikenakan oleh pihak Traveloka ini. Harga yang dipaparkan itulah harga yang akan kita bayar. Tak ada lah masa nak bayar tu terkejut besar tengok caj tambahan yang tiba-tiba muncul. Bila begini, kita akan dapat merancang bajet percutian kita dengan baik tanpa perlu gusar di kemudian hari. Harga yang diberikan pihak Traveloka juga terbaik, murah dan kompetitif.


Seperti yang aku nyatakan, Traveloka ini memang pilihan yang bijak dan bagus untuk kita gunakan dalam percutian kita. Menjimatkan masa dan memudahkan urusan. Sudahlah begitu, aku ada dengar yang nanti pihak Traveloka bakal melancarkan promosi yang hebat iaitu TRAVELOKA SALEABRATION. Kalian tak rasa teruja ke dengar sebab aku rasa teruja gila ni. Ini kerana pelbagai promosi, kupon dan tawaran menarik yang bakal ditawarkan oleh pihak Traveloka. Selain itu, harga diskaun yang ditawarkan di Traveloka Salebration ini lebih kurang sama seperti di Matta Fair Promo.  Ini benar-benar menarik dan memikat hati. Kita pasti tidak akan teragak-agak membelinya. Siapa boleh menolak untuk bercuti dengan harga yang mampu milikkan?

Anda boleh menempahnya bermula 11 Mac 2019 untuk promosi ini. Aku tak tahu sampai bila promosi ini tapi daripada menunggu menempah di hujung waktu, apa kata kita cepat-cepat membelinya agar tidak ketinggalan. Karang menyesal dan menangis di bucu katil kalau terlambat.

Sekarang ini, tiada alasan lagi untuk kita mengatakan ‘tidak’ pada percutian. Kita boleh melancong ke mana-mana tempat yang kita ingin tanpa bersusah hati tentang urusan teknikal. Dengan Traveloka, dan promosi terbarunya ini (TRAVELOKA SALEABRATION 2019), kita boleh menempah semua dengan mudah dan cepat. Hotel? Ada. Flight? Ada. Aktiviti? Ada. Diskaun? Ada. Semuanya cukup sempurna buat kita para traveller. Jadi apa lagi? Rebut promosi ini sementara masih ada.


Untuk sebarang pertanyaan mengenai Traveloka :
Email : cs@traveloka.com
Live Chat Browser

Hubungi :

Malaysia: +60 15 4840 9469 / +60 3 7724 3501
Singapura: +65 3157 1471
Indonesia: 0804 1500 308, + 6221-2910-3300
Thailand: +66 2 118 5400
Vietnam: 1900 6978
Filipina: +63 2 246 9057
Berkhidmat kepada anda 24 jam setiap hari

Untuk maklumat lanjut anda boleh ikuti media sosial Traveloka :

Facebook: facebook.com/travelokamy
Twitter: twitter.com/travelokamy
Instagram: instagram.com/traveloka

You Might Also Like

1 comments

Thanks kerana sudi meluangkan masa membaca blog ini.
Sebarang kata-kata boleh lontarkan di ruangan ini.
Moga-moga kita bisa berbalas komen

GoodReads

2019 Reading Challenge

2019 Reading Challenge
Najah has read 0 books toward their goal of 30 books.
hide

Broaden News